Április utolsó hetében az Atena több alkalmazottja elrepült csapatépítésre, hogy élvezze a forró egzotikus időjárást. Az úti cél, ahol felejthetetlen nyaralást töltöttünk, Kuba volt. Azonban ez a pihenés jól megérdemelt volt. Tíz kollégánkat választottunk ki az elmúlt évben végzett kemény munkájuk és teljesítményük alapján. Hagyományosan minden évben vállalatunk versenyt indít a legjobb alkalmazottak számára, akik a tengerhez mennek pihenni.

A versenyen a három legjobb toborzó, a két legjobb menedzser, a két legnagyobb hozzájárulást nyújtó alkalmazott és az év ugrója került kiírásra. Az igazgató két „joker” helyet jelölt ki. Végül betegség miatt nem tudtunk a teljes felállásban részt venni, így kilencen utaztunk. Az Atenaban szeretünk csapatépítő rendezvényeket szervezni, mert ezeken megismerhetjük egymást a munkán kívül is, és kollegiális kapcsolatokat építhetünk, ami javítja a köztünk lévő kommunikációt és együttműködést. Ez kihat a munkateljesítményünkre is, ami a hatékonyságban és a jobb eredményekben mutatkozik meg.

Egyedülálló csapatépítés

Április 21-én a helyszínre repültünk. A Melia Varadero hotelben szálltunk meg. Érkezésünkkor találkoztunk a delegátussal, Zoyával, aki mesélt nekünk egy kicsit az üdülőhelyről. Bemutatta, milyen lehetőségeink vannak a környéken, milyen kirándulások várnak ránk. Ottlétünk második napján egy gyönyörű, fehér homokos , pálmafákkal és azúrkék óceánnal szegélyezett strandon pihentünk. De aztán vége lett a lustálkodásnak, mert a következő napok egy addig ismeretlen ország felfedezésével teltek, amelyet csak hallomásból, olvasmányokból vagy képekről ismertünk. Most mi magunk is megtapasztaltuk egyedülálló hangulatát . Milyen nyaralás lenne az, ha a tengerparton heverészve töltenénk, és elszalasztanánk a lehetőséget, hogy felejthetetlen pillanatokat éljünk át? Az egész kubai kaland során egy kubai, Julio kísért minket, aki korábban Csehországban dolgozott, ahol megtanult csehül.

Aktív pihenés

A következő napokban aktív pihenést élveztünk, és elindultunk felfedezni Kuba nevezetességeit és látnivalóit. Kirándulást tettünk egy tető nélküli emeletes busszal Varadero – Kuba legnagyobb üdülőhelye – körül. Meglátogattuk a helyi piacokat, ahol különböző ajándéktárgyakat vásároltunk. A piacok tele voltak különböző festett képekkel, bőr- és fatermékekkel, kagylókkal és mágnesekkel. Másnap persze kabrióban kocsikáztunk – mint minden igazi turista, aki Kubába látogat. A széllel a hajunkban, egy 1950-es évekbeli Chevyvel körbejártuk Matanzas kikötővárosát, amely körülbelül 30 kilométerre van Varaderótól és körülbelül 100 kilométerre a fővárostól.

csapatépítés

Kabriók és cenoták

Reggel közvetlenül a szálloda előtt vettek fel minket a sofőrök két piros kabrióval, akik Matanzas minden szegletét ismerték. Ez a kisváros híres eredeti építészetéről, kultúrájáról és költőiről. Ezért is kapta a kubai Athén becenevet, ami minket Atenásokat is lenyűgözött, és muszáj volt egy emlékfotót készítenünk a várostábla mellett. Több megálló is várt ránk. Az első a Cueva Saturno barlang volt, amely azért különleges, mert egy tó van benne. Néhányan közülünk frissítő fürdőt vettünk a kellemes, kristálytiszta és édeskés vízben. Akár 20 méter mélyre is elérte a mélységet, és úszkáló halak vagy garnélarákok kísértek minket. Megcsodáltuk a cseppkövek és sztalagmitok szépségét a vízben és a vízen kívül. Az ilyen barlangot cenote-nak nevezik – ez egy mély karsztos szakadék a jégkorszakból, ahol a föld alatti víz felhalmozódik és egy tározót képez. A barlang megtekintése után sétáltunk egyet a lenyűgöző történelmi téren. Városnézéssel fejeztük be, ahonnan az egész város panorámáját láttuk. A város felett nem kerülhettük meg a kubai ikonikus épületet, az Ermita de Monserrate templomot.

Delfinárium és krokodilok

Megtapasztaltuk a katamarán hajókázást is – ez egy jachtra hasonlító hajótípus. Szokatlan és sokak számára talán a legjobb élmény volt élőben látni a barátságos és kedves delfineket. Néhányan közülünk még úsztak is velük, volt lehetőségünk megsimogatni őket vagy puszit kapni tőlük. Ezután Cayo Blanco tengerpartjára hajóztunk. Kubából rengeteg olyan szokatlan élményt is elvittünk, amit nem mindenki szerezhet meg az életben. Meglátogattuk a Disznó-öblöt (nevét onnan kapta, hogy egykor vaddisznókat tenyésztettek itt) – egy krokodilfarmot, ezeket az állatokat általában Kubában tenyésztik. A Karib-tenger egyik lenyűgöző korallzátonyánál búvárkodtunk, és megcsodáltuk a színes halak és korallok nyüzsgését. Páratlan élmény volt a rákok vándorlása, amelyet éppen csak sikerült elkapnunk, mert a rákok áprilisban (szaporodási időszakban) költöznek az erdőből a tengerbe, hogy lerakják tojásaikat.

csapatépítés

Fővárosi városnézés

Természetesen nem feledkezhettünk meg a főváros – Havanna – megtekintéséről sem. Ennek köszönhetően megismerhettük a kubai történelmet, a forradalmat és a forradalmárokat – Ernesto Che Guevara és Fidel Castro -, akik a kubai forradalomban összefogtak, hogy megdöntsék Fulgencio Batista diktátor kormányát. Fidel Castro végrendeletében nem akarta, hogy szobrokat állítsanak róla a városban, így nem is nagyon találtunk egyet sem, csak plakátokat és fényképeket. Láttuk a Forradalom terét, a Capitoliumot, amely állítólag az amerikai hű másolata, de nem egészen az. Ez az épület egy méterrel magasabb, hosszabb és szélesebb , mint a washingtoni Capitolium. Meglátogattuk Che Guevara házát is, valamint a Jézus Krisztus szobrot, amely a világhírű brazil szobor másolata. Batista egykori diktátor felesége építtette. Sétáltunk a gyönyörű utcákon, ahol minden sarkon utcai előadók játszottak. A salsa ritmusok mindenhonnan visszhangoztak.

A híres író által híressé tett kávézó

Havannában megálltunk a híres Bocoy kávézóban. Megkóstoltuk a híres kávét, és lehetőségünk volt megnézni egy különleges kávéital (cappuccino flambírozott csokoládélikőrrel keverve) elkészítését . Nem mehettünk el a történelmi Floridita étterem és bár mellett, amely a híres író, Ernest Hemingway egyik kedvenc helye volt. A bárban egy életnagyságú bronzszobor áll, amellyel a turisták szívesen fotózkodnak. Az író kedvenc italát, a rummal, lime- és grapefruitlével, meggylikőrrel és cukorral kevert daiquirit élveztük.

Salsa ritmusok és esti program

Nyaralásunk utolsó előtti napján úgy döntöttünk, hogy az üdülőhelyen maradunk és pihenünk. A kirándulásokból már elég is volt. A táncritmusok szerelmesei az egész nyaralás alatt keresték a lehetőséget, hogy megtanulják a salsa és más latin-amerikai táncok néhány lépését. Minden esténk figyelemre méltó és változatos programmal volt gazdag. Egyszóval, soha nem unatkoztunk. Élveztük a táncos alkotásokat, az énekes előadásokat – zongora, opera, balett- vagy víztáncot. A sportkedvelők kihasználták a vonzó strandkörnyezetet, és minden reggel futottak egy kört rajta. Milyen lenne egy kubai kirándulás, ha nem kóstolnánk meg a híres kubai szivarokat vagy rumot? Az utolsó napot a tengerparton napozással és az óceánban úszással töltöttük.

Szórakozásban nem volt hiány

Szórakoztattak minket a vicces történetek is, amelyek az indulás előtt – de az indulás alatt is – kísértek minket. Egyik kollégánknak éppen a repülőútja előtt kellett új útlevelet és vízumot szereznie , amely nélkül a turisták nem utazhatnak Kubába. Az ok a Szlovákiában tavaly november és január között, illetve idén november és január között kiállított útlevelek hibás chipjei voltak, amelyekkel a közelmúltban a média is foglalkozott. Sajnos a kolléganőnk útlevele éppen a rossz útlevelek egyike volt, és fennállt volna a veszélye, hogy nem mehetett volna Kubába. Egy másik kollégánknak sikerült elveszítenie a vízumát a repülőtéren, amikor Kubába tartott, így ott helyben kellett újat szereznie. A szokatlan helyzetek a hazatérésünkkor sem kerültek el minket, amikor kétszer is lekéstük a frankfurti átszálló járatunkat. De szerencsére minden bonyodalom ellenére kellemes és felejthetetlen nyaralást élveztünk, amelyre sokáig emlékezni fogunk, és boldogan tértünk haza.

Mit mondunk a nyaralásról?

Megkérdeztük kollégáinkat, hogyan tetszett nekik Kuba, és hogyan vélekednek az országról.

„Kubában egyedülálló és felejthetetlen nyaralást éltünk át egy egzotikus környezetben. A helyi emberek a szegénységük ellenére rendkívül kedvesek és jó kedvűek voltak. Legjobban a havannai kirándulás tetszett, a delfinárium, ahová katamaránnal jutottunk el, a Cajo Blanco strand és a Matanzas városába tett kirándulás. Közvetlen kapcsolatban voltunk a helyiekkel, cseh idegenvezetőnktől többet tudtunk meg a történelemről, a rendszerről és a kubaiak mindennapi életéről.” Dávid, diszpécser

„Szuperül értékelem a kubai tartózkodásunkat, tetszett a tiszta tenger, a gyönyörű tengerpart, a szállás. Leginkább a delfinek látványa és a havannai kirándulás érdekelt.” Janka, HR tanácsadó

„Kuba nagyon érdekes volt, az ember rájött, milyen körülmények között élnek ott az emberek. Mi viszont nem panaszkodhatunk, hiszen mindenünk megvan, amit csak akarunk. A kubaiak fejadagokból élnek, amit senki sem tud elképzelni, hacsak nem került az ő helyzetükbe. Ami a legjobban tetszett, hogy a kubaiak mosolyogtak és mindig pozitívak voltak. Imádok táncolni, a kubai salsájuk hihetetlenül jó, úgyhogy mindenhol táncoltam, ahol csak tudtam.” Petra, HR tanácsadó

Minden érmének két oldala van. Ebben a népszerű turistaországban való tartózkodásunk során lehetőségünk volt észrevenni azokat a negatívumokat, amelyek minden országnak megvannak. Láttunk viszont olyan pozitív dolgokat is, amelyek más országok számára is inspirációul szolgálhatnak. Erről a következő blogunkban olvashatnak majd.

Melyik volt az utolsó ország, ahol járt, és mi nyerte el leginkább a tetszését?